MAŁA AFERA.
W jaki sposób historią dla dzieci dotrzeć do ich rodziców?

Wizerunek

Strona internetowa

Kampanie Reklamowe

Social Media

Promocja miejsca

Zauważenie. Zainteresowanie. Zaufanie.

Mówi się, że dzieci to najbardziej wymagający klient…

jednak z naszej perspektywy kierując ofertę do najmłodszych, to nie na nich a na ich rodzicach musimy zrobić dobre wrażenie. I tutaj zaczynają się prawdziwe trudności. W obecnych czasach rodzic musi wyłapać naszą propozycję spośród zalewającego go morza podobnych ofert, następnie zainteresować się nią, a na sam koniec – zaufać jej.

Wyzwanie wizerunkowe

Jak zaistnieć z nowymi produktami na konkurencyjnym rynku?

Stanęliśmy przed wyzwaniem połączenia tradycyjnego wizerunku marki z nowoczesną odsłoną firmy podążającej za aktualnymi trendami.

Na rynku funkcjonuje szereg producentów oferujących puzzle i gry planszowe dla dzieci oraz dorosłych np. Trefl, Rebel, G3. Piatnik dotychczas kojarzony był przede wszystkim wśród odbiorców między 50 a 80 rokiem życia, głównie za sprawą swoich kluczowych produktów, czyli kart do gry. Zależało nam, aby marka, która obecnie powiększa ofertę gier edukacyjnych i planszowych stała się popularna również wśród młodych osób i rodziców dzieci w wieku 3-12 lat.

Swego rodzaju utrudnieniem był brak własnej platformy e-commerce marki PIATNIK. Gry, puzzle i  karty dystrybuowane są przez hurtownie, sieci handlowe, sklepy tradycyjne i internetowe. W związku z tym w podstawowych założeniach komunikacji marki uwzględniliśmy budowanie atrakcyjnego wizerunku PIATNIKA zarówno wśród odbiorców B2B, jak i klientów detalicznych zaopatrujących się w sklepach partnerskich.

Obieramy kurs i przechodzimy do działania

Czyli kilka słów o podstawowych założeniach komunikacji w Internecie i wybranych narzędziach

W oparciu o przyjęte założenia postanowiliśmy połączyć kanały tradycyjnego marketingu, jak akcje radiowe i reklama w prasie z nowoczesnymi narzędziami np. aktywnością w social media i współpracą z internetowymi influencerami.

Stałe działania wsparliśmy szeregiem okazjonalnych akcji np. konkursy organizowane przez portale partnerskie, czy też reklama w dodatkach do pism jako „Produkty polecane na prezent” w okresie świątecznym.

Głównym kanałem promocji w Internecie stał się Facebook. Ze względu na duże możliwości różnorodnych form publikacji i promocji oraz obecność grupy docelowej, którą stanowią rodzice dzieci w wieku od 3 lat oraz osoby zainteresowane grami planszowymi to medium okazało się idealnym rozwiązaniem. Stworzyliśmy podstawowe założenia komunikacji marki w tym kanale, opracowaliśmy szablony graficzne i zajęliśmy się prowadzeniem fanpage’a.

Publikowaliśmy m.in. angażujące posty, w których wykorzystaliśmy elementy gier Piatnik, udostępnialiśmy konkursy prowadzone na profilach partnerskich oraz recenzje produktów na blogach parentingowych.
W ramach content marketingu, publikacje uzupełniliśmy o atrakcyjne pod względem graficznym i merytorycznym artykuły, w których pokazywaliśmy, że gry, puzzle i karty Piatnika to doskonały pomysł na prezent oraz rozrywkę w gronie rodziny czy znajomych. Przez cały okres kampanii dodatkowo promowaliśmy profil marki za pomocą płatnych reklam – Facebook Ads.

Dzięki aktywnej współpracy z influencerami na ponad 50 profilach blogerów pojawiło się szereg recenzji prezentujących gry i zdjęcia bawiących się nimi najmłodszych. Dzięki temu nie tylko trafiliśmy do dziesiątek tysięcy nowych odbiorców z grupy docelowej, ale wzbudziliśmy ich realne zainteresowanie.

Ponadto przeprowadziliśmy pilotażowy projekt zakładający współpracę z salami zabaw dla dzieci. W ramach akcji 10 placówek na obszarze całej Polski otrzymało bezpłatnie zestawy najpopularniejszych gier marki oraz ekologiczne klocki Bioblo wraz ze standami do ich ustawienia i plakatami. Powstałe kąciki zabaw uatrakcyjniają dzieciom pobyt w partnerskich placówkach, a dla marki Piatnik są dodatkową formą reklamy.

Pozytywne przyjęcie, z jakim spotkał się nasz pomysł, daje podstawy do kontynuowania go z sukcesem w przyszłości.

Odrobina konkretów

Efekty w liczbach

  • 14 miesięcy aktywnych działań
  • Wzrost liczby fanów fanpage’a z 50 do ponad 6800
  • Ponad 100 recenzji gier Piatnik na blogach, portalach, kanałach YouTube oraz w mediach społecznościowych
  • Ponad 30 konkursów zrealizowanych we współpracy z rozgłośniami radiowymi, blogerami i pozyskanymi do współpracy portalami partnerskimi
  • Ponad 500 kontaktów i relacji z potencjalnymi partnerami z branży parentingowej
  • Ponad 28 000 odbiorców z grupy docelowej zobaczyło reklamy Piatnika na Facebooku
Nie wszystko da się policzyć

Efekty wizerunkowe

  • Wzrost rozpoznawalności marki wśród młodych rodziców w wieku ok. 24-35 lat oraz fanów gier planszowych;
  • Nawiązanie współpracy z miejscami popularnymi wśród rodziców z dziećmi np. biblioteki publiczne, centra kultury, sale zabaw;
  • Produkty Piatnik nagrodzone w Konkursie Świat Przyjazny Dziecku;
  • Cieszące się dużą popularnością konkursy, publikowane na znanych portalach typu mamotoja.pl, domowa.tv, wp.pl i czasdzieci.pl.
Na koniec pytanie do Ciebie…

Co możemy zrobić dla Twojej marki?

Czy Ty również chciałbyś zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych? Potrzebujesz wsparcia w budowaniu pożądanego wizerunku w oczach odbiorców?

 

A może chciałbyś zbudować społeczność wiernych i aktywnych fanów oraz grupę influencerów, którzy będą Cię wspierać?