Strategia komunikacji
Wizerunek
Kampanie Reklamowe
Social Media
Współpraca z influancerami
Historia firmy sięga 1824 roku, a zasłynęła z produkcji kart do gry. Najpopularniejsze wzory talii pochodzą z czasów przedwojennych i wciąż produkowane są w rodzimym Wiedniu. Obecnie PIATNIK to jeden z najstarszych producentów kart, puzzli, zabawek oraz gier planszowych. Prócz kultowych kart, do najbardziej znanych gier Piatnika należą wielokrotnie nagradzane: seria Activity, seria Tik Tak Bum oraz Digit. Produkty dostępne są między innymi w salonach Empik w całej Polsce.
Piatnik to marka kojarzona z jakością i tradycją.
Stanęliśmy przed wyzwaniem połączenia tradycyjnego wizerunku marki z nowoczesną odsłoną firmy podążającej za aktualnymi trendami.
Na rynku funkcjonuje szereg producentów oferujących puzzle i gry planszowe dla dzieci oraz dorosłych np. Trefl, Rebel, G3. Piatnik dotychczas kojarzony był przede wszystkim wśród odbiorców między 50 a 80 rokiem życia, głównie za sprawą swoich kluczowych produktów, czyli kart do gry. Zależało nam, aby marka, która obecnie powiększa ofertę gier edukacyjnych i planszowych stała się popularna również wśród młodych osób i rodziców dzieci w wieku 3-12 lat.
Swego rodzaju utrudnieniem był brak własnej platformy e-commerce marki PIATNIK. Gry, puzzle i karty dystrybuowane są przez hurtownie, sieci handlowe, sklepy tradycyjne i internetowe. W związku z tym w podstawowych założeniach komunikacji marki uwzględniliśmy budowanie atrakcyjnego wizerunku PIATNIKA zarówno wśród odbiorców B2B, jak i klientów detalicznych zaopatrujących się w sklepach partnerskich.
W oparciu o przyjęte założenia postanowiliśmy połączyć kanały tradycyjnego marketingu, jak akcje radiowe i reklama w prasie z nowoczesnymi narzędziami np. aktywnością w social media i współpracą z internetowymi influencerami.
Stałe działania wsparliśmy szeregiem okazjonalnych akcji np. konkursy organizowane przez portale partnerskie, czy też reklama w dodatkach do pism jako „Produkty polecane na prezent” w okresie świątecznym.
Głównym kanałem promocji w Internecie stał się Facebook. Ze względu na duże możliwości różnorodnych form publikacji i promocji oraz obecność grupy docelowej, którą stanowią rodzice dzieci w wieku od 3 lat oraz osoby zainteresowane grami planszowymi to medium okazało się idealnym rozwiązaniem. Stworzyliśmy podstawowe założenia komunikacji marki w tym kanale, opracowaliśmy szablony graficzne i zajęliśmy się prowadzeniem fanpage’a.
Publikowaliśmy m.in. angażujące posty, w których wykorzystaliśmy elementy gier Piatnik, udostępnialiśmy konkursy prowadzone na profilach partnerskich oraz recenzje produktów na blogach parentingowych. W ramach content marketingu, publikacje uzupełniliśmy o atrakcyjne pod względem graficznym i merytorycznym artykuły, w których pokazywaliśmy, że gry, puzzle i karty Piatnika to doskonały pomysł na prezent oraz rozrywkę w gronie rodziny czy znajomych. Przez cały okres kampanii dodatkowo promowaliśmy profil marki za pomocą płatnych reklam – Facebook Ads.
Dzięki aktywnej współpracy z influencerami na ponad 50 profilach blogerów pojawiło się szereg recenzji prezentujących gry i zdjęcia bawiących się nimi najmłodszych. Dzięki temu nie tylko trafiliśmy do dziesiątek tysięcy nowych odbiorców z grupy docelowej, ale wzbudziliśmy ich realne zainteresowanie.
Pozytywne przyjęcie, z jakim spotkał się nasz pomysł, daje podstawy do kontynuowania go z sukcesem w przyszłości.
Czy Ty również chciałbyś zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych? Potrzebujesz wsparcia w budowaniu pożądanego wizerunku w oczach odbiorców?
A może chciałbyś zbudować społeczność wiernych i aktywnych fanów oraz grupę influencerów, którzy będą Cię wspierać?