BIG IDEA
Strategia promocji
Kampanie Reklamowe
Social Media
Promocja otwarcia
Okularium to polska sieć salonów optycznych, która od niemal 30 lat rozwija swoją markę we wschodniej części kraju. Każdy lokal świadczy usługę bezpłatnego badania wzroku, a odwiedzający mogą liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie doboru soczewek okularowych lub szkieł kontaktowych. Indywidualne podejście oraz szeroki wybór oprawek znanych marek gwarantują, że w salonach Okularium każdy znajdzie okulary idealne dla siebie.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w momencie, w którym nieubłaganie zbliżały się daty otwarcia dwóch nowych salonów, ale brakowało spójnego pomysłu na promocję. Właścicielom zależało na jak największym zainteresowaniu wśród lokalnej społeczności, a głównym celem było zachęcenie mieszkańców do odwiedzin punktów w pierwszych tygodniach ich istnienia. Na tę okazję przygotowane zostały promocje i konkursy – na nasze barki spadł pomysł na promocję, a następnie wykonanie materiałów marketingowych i koordynacja dwóch kolejnych kampanii na otwarcie nowych salonów.
Obmyślając strategię kampanii promocyjnej, uwzględnić musieliśmy kilka aspektów. Między innymi to, że salony otwierane były w dwóch różnych miastach (Rzeszów i Białystok), a w przyszłości powstać miały kolejne punkty w jeszcze innych lokalizacjach. To wszystko sprawiało, że potrzebowaliśmy pomysłu, który nie tylko wpisałby się w charakter i identyfikację marki, ale był również skalowalny.
Z pracami wystartowaliśmy na trzy tygodnie przed otwarciem salonu w Rzeszowie. Nie chcieliśmy jednak głównej siły kampanii opierać wyłącznie na przygotowanych promocjach – potrzebowaliśmy tzw. BIG IDEI, czyli myśli przewodniej, która nadałaby kampanii indywidualnego i atrakcyjnego charakteru.
W naszym zamyśle od początku najważniejsza była lokalizacja salonu. W końcu to właśnie do mieszkańców Rzeszowa chcieliśmy trafić z przekazem i zachęcić ich do fizycznych odwiedzin w punkcie Okularium.
Wiedzieliśmy, że takie same założenia towarzyszyć będą wszystkim innym otwarciom, dlatego pomysł promocji oparliśmy właśnie o motyw miasta.
Postanowiliśmy na wszystkich materiałach umieścić charakterystyczny element danej miejscowości (ratusz, starówkę, pomnik), a na to nałożyć oprawki okularów. Grafika była wyraźna tylko w szkłach, a efekt potęgowało hasło „Zobacz Rzeszów w nowej oprawie”. Prosty, ale intrygujący przekaz miał zachęcić lokalną społeczność do zainteresowania się tematem – w końcu chodziło bezpośrednio o nich i ich miasto.
Klientowi przedstawiliśmy pierwszy zarys hasła i grafiki, które w prosty sposób mogły zostać wykorzystane w kolejnych lokalizacjach. Ponieważ pomysł spotkał się z akceptacją, mogliśmy zacząć pracować nad harmonogramem kampanii, kanałami komunikacji i materiałami graficznymi. Ostatecznie otwarcie salonu w Rzeszowie poprzedzał szereg działań – reklamy na portalu Facebook i w wyszukiwarce Google, reklama w Polskim Radiu Rzeszów, kolportaż ulotek w najbardziej atrakcyjnych punktach miasta i miejscowym Multikinie, reklama w lokalnej prasie oraz plakaty w autobusach miejskich.
Analogicznie w Białymstoku również wykorzystaliśmy reklamy na portalu Facebook i w wyszukiwarce Google, reklamę w Polskim Radiu Białystok, cyfrowy bilboard, reklamę w lokalnej prasie, kolportaż ulotek za pomocą Poczty Polskiej i w trzech miejscowych kinach Helios.
Pomimo napiętych terminów wszystko udało dopiąć się na ostatni guzik. Materiały promocyjne (zarówno online jak i offline) spotkały się z dużym zainteresowaniem, a oba otwarcia zakończyły sukcesem. Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są nie tylko liczby, ale również to, że po przeprowadzonej akcji promocyjnej klient zdecydował się na stałą współpracę i dalsze wsparcie ze strony agencji w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej, ale już w pełnym wymiarze i w skali ogólnopolskiej.
Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć? Chcesz pozyskać klientów lub partnerów biznesowych? A może interesuje Cię budowa pożądanego wizerunku w oczach odbiorców? Niezależnie od potrzeb odezwij się do nas – postaramy się doradzić i zaplanować efektywne działania marketingowe!