OKULARIUM.
Jeden pomysł, wiele zastosowań – BIG IDEA w kampanii promocyjnej.

BIG IDEA

Strategia promocji

Kampanie Reklamowe

Social Media

Promocja otwarcia

Do zobaczenia w Okularium, czyli…

Polska sieć salonów optycznych

Okularium to polska sieć salonów optycznych, która od niemal 30 lat rozwija swoją markę we wschodniej części kraju. Każdy lokal świadczy usługę bezpłatnego badania wzroku, a odwiedzający mogą liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie doboru soczewek okularowych lub szkieł kontaktowych. Indywidualne podejście oraz szeroki wybór oprawek znanych marek gwarantują, że w salonach Okularium każdy znajdzie okulary idealne dla siebie.

Dwa nowe salony, dwa różne miasta, a jedna marka

Gdzie szukać pomysłu na promocję?

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w momencie, w którym nieubłaganie zbliżały się daty otwarcia dwóch nowych salonów, ale brakowało spójnego pomysłu na promocję. Właścicielom zależało na jak największym zainteresowaniu wśród lokalnej społeczności, a głównym celem było zachęcenie mieszkańców do odwiedzin punktów w pierwszych tygodniach ich istnienia. Na tę okazję przygotowane zostały promocje i konkursy – na nasze barki spadł pomysł na promocję, a następnie wykonanie materiałów marketingowych i koordynacja dwóch kolejnych kampanii na otwarcie nowych salonów.

Obmyślając strategię kampanii promocyjnej, uwzględnić musieliśmy kilka aspektów. Między innymi to, że salony otwierane były w dwóch różnych miastach (Rzeszów i Białystok), a w przyszłości powstać miały kolejne punkty w jeszcze innych lokalizacjach. To wszystko sprawiało, że potrzebowaliśmy pomysłu, który nie tylko wpisałby się w charakter i identyfikację marki, ale był również skalowalny.

Jest pomysł, można działać

BIG IDEA, czyli najważniejszy punkt kampanii

Z pracami wystartowaliśmy na trzy tygodnie przed otwarciem salonu w Rzeszowie. Nie chcieliśmy jednak głównej siły kampanii opierać wyłącznie na przygotowanych promocjach – potrzebowaliśmy tzw. BIG IDEI, czyli myśli przewodniej, która nadałaby kampanii indywidualnego i atrakcyjnego charakteru.

W naszym zamyśle od początku najważniejsza była lokalizacja salonu. W końcu to właśnie do mieszkańców Rzeszowa chcieliśmy trafić z przekazem i zachęcić ich do fizycznych odwiedzin w punkcie Okularium.

Wiedzieliśmy, że takie same założenia towarzyszyć będą wszystkim innym otwarciom, dlatego pomysł promocji oparliśmy właśnie o motyw miasta.

Postanowiliśmy na wszystkich materiałach umieścić charakterystyczny element danej miejscowości (ratusz, starówkę, pomnik), a na to nałożyć oprawki okularów. Grafika była wyraźna tylko w szkłach, a efekt potęgowało hasło „Zobacz Rzeszów w nowej oprawie”. Prosty, ale intrygujący przekaz miał zachęcić lokalną społeczność do zainteresowania się tematem – w końcu chodziło bezpośrednio o nich i ich miasto.

Jeden pomysł, wiele zastosowań

Jakie konkretnie podjęliśmy działania?

Klientowi przedstawiliśmy pierwszy zarys hasła i grafiki, które w prosty sposób mogły zostać wykorzystane w kolejnych lokalizacjach. Ponieważ pomysł spotkał się z akceptacją, mogliśmy zacząć pracować nad harmonogramem kampanii, kanałami komunikacji i materiałami graficznymi. Ostatecznie otwarcie salonu w Rzeszowie poprzedzał szereg działań – reklamy na portalu Facebook i w wyszukiwarce Google, reklama w Polskim Radiu Rzeszów, kolportaż ulotek w najbardziej atrakcyjnych punktach miasta i miejscowym Multikinie, reklama w lokalnej prasie oraz plakaty w autobusach miejskich.

Analogicznie w Białymstoku również wykorzystaliśmy reklamy na portalu Facebook i w wyszukiwarce Google, reklamę w Polskim Radiu Białystok, cyfrowy bilboard, reklamę w lokalnej prasie, kolportaż ulotek za pomocą Poczty Polskiej i w trzech miejscowych kinach Helios.

Droga do celu

Nasze działania w liczbach:

  • 150 000 unikalnych użytkowników online,
  • 50 000 ulotek promocyjnych,
  • 28 metrowy bilboard cyfrowy w centrum miasta,
  • 7 godzin emisji spotów reklamowych w radiu,
  • 4 kina zaangażowane w promocję,
  • 35 autobusów miejskich informujących o otwarciu nowych salonów Okularium,
  • 30 000 reklam w gazetach lokalnych,
  • 1 000 balonów ubarwiających uroczyste otwarcie.

Pomimo napiętych terminów wszystko udało dopiąć się na ostatni guzik. Materiały promocyjne (zarówno online jak i offline) spotkały się z dużym zainteresowaniem, a oba otwarcia zakończyły sukcesem. Potwierdzeniem skuteczności naszych działań są nie tylko liczby, ale również to, że po przeprowadzonej akcji promocyjnej klient zdecydował się na stałą współpracę i dalsze wsparcie ze strony agencji w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej, ale już w pełnym wymiarze i w skali ogólnopolskiej.

 

Podsumowanie w liczbach:
  • 2 udane promocje otwarcia salonów
  • Skalowalna koncepcja BIG IDEA
  • Klient powierzył nam kompleksową obsługę 26 salonów w całej Polsce.
Na koniec pytanie do Ciebie…

Co możemy zrobić dla Twojej marki?

Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć? Chcesz pozyskać klientów lub partnerów biznesowych? A może interesuje Cię budowa pożądanego wizerunku w oczach odbiorców? Niezależnie od potrzeb odezwij się do nas – postaramy się doradzić i zaplanować efektywne działania marketingowe!

Porozmawiajmy >>