MAŁA AFERA
W jaki sposób historią dla dzieci dotrzeć do ich rodziców?

Wizerunek

Strona internetowa

Kampanie Reklamowe

Social Media

Promocja miejsca

Jak stworzyć markę?

Zauważenie. Zainteresowanie. Zaufanie

Mówi się, że dzieci to najbardziej wymagający klienci. Z drugiej strony, tworząc cokolwiek dla dzieci, dobre wrażenie trzeba zrobić przede wszystkim na ich rodzicach. I tu właśnie zaczynają się prawdziwe trudności! W obecnych czasach przeciętnego rodzica codziennie zalewa morze różnorakich produktów i usług dla najmłodszych. Aby przebić się przez falę podobnych propozycji, nasza oferta musi zostać w ogóle dostrzeżona, potem jej zadaniem jest wzbudzić zainteresowanie, a na samym końcu – zaufanie.

Start prac

Sytuacja wyjściowa, czyli czym dysponowała klientka?

Rozpoczynając prace nad Małą Aferą, startowaliśmy od zera. Klientka dysponowała jedynie lokalem w początkowej fazie remontu, pomysłem na atrakcje oraz ogromną pasją do swojego zawodu. W jej wizji, w ciągu zaledwie kilku miesięcy, wybetonowana pusta przestrzeń w jednym z centrów handlowych miała stać się wyjątkowym miejscem zabawy dla dzieci.

 

W ten właśnie sposób rozciągała się przed nami perspektywa pierwszej w Warszawie kręgielni dostosowanej do dzieci w przedziale 6-12 lat. W połączeniu z planowanym pokojem zagadek, rozbudowaną ofertą tematycznych urodzin, profesjonalną salą taneczną oraz licznymi pomysłami na zajęcia i warsztaty, otrzymywaliśmy prawdziwy miszmasz atrakcji! Musieliśmy przyznać, że była to solidna podstawa do stworzenia niezwykłej sali zabaw, która miała szanse zaistnieć na konkurencyjnym rynku warszawskich miejscówek dla najmłodszych.

Naszym zadaniem było jedynie… stworzyć nazwę, odpowiedni wizerunek i dotrzeć z tym wszystkim do przyszłych klientów – w kilkanaście tygodni!

Długa lista zadań?

Nasze działania obejmowały przede wszystkim:

  1. Naming, stworzenie loga, sloganu i podstaw identyfikacji wizualnej
  2. Stworzenie stylu i sposobu komunikacji oraz wybór odpowiednich kanałów komunikacji (dopasowanych do określonej grupy odbiorców),
  3. Wypracowanie materiałów reklamowych i pomoc w przeniesieniu elementów identyfikacji wizualnej do wnętrza sali zabaw,
  4. Oznakowanie okolicy sali zabaw,
  5. Stworzenie strony internetowej,
  6. Prowadzenie fanpage i komunikacja z grupą docelową,
  7. Kampania reklamowa dotycząca otwarcia lokalu.

Chcieliśmy, żeby sala wyróżniała się na tle podobnych miejsc, więc nazwa musiała intrygować i łatwo zapadać w pamięć. Przygotowaliśmy łącznie 5 różnych propozycji, ale to właśnie Mała Afera spełniła wszystkie nasze wymagania i trafiła w gust klientki. Rozszerzyliśmy ją do wyrażenia bowling & fun, podkreślając największą atrakcję lokalu oraz od progu obiecując dobrą zabawę.

Do samej nazwy stworzyliśmy również kilka propozycji sloganu wspierającego, ostatecznie decydując się na prosty przekaz, dobrze komponujący się z odważną nazwą.

 

W końcu, który rodzic nie chciałby sprawić swojemu dziecku frajdy?

No to może kilka konkretów

Efekty prac dla Małej Afery

  • Nazwa i Logo – mimo dziecięcej tematyki zdecydowaliśmy się postawić na względną prostotę. Dzięki temu znak jest czytelny i łatwy do przełożenia na dowolne materiały marketingowe, a sama ikona nawiązuje zarówno do zabawy, jak i największej atrakcji lokalu – kręgli.
  • Identyfikacja wizualna marki – oparta o 4 kolory, które znalazły zastosowanie we wszystkich materiałach i elementach wizualizacji, np. wizytówki (firmowe i imienne dla pracowników), ulotki, plakaty, bilboardy, potykacze, balony, a nawet kolory ścian w lokalu.
  • Strona internetowa – prosta, przejrzysta, z zachowaniem wybranej identyfikacji i prezentująca pełną ofertę lokalu.
  • Social media – zestaw szablonów, avatar i cover baner do wsparcia komunikacji na kanale Facebook. Dodatkowo przygotowana została mini strategia komunikacji i szereg przykładowych postów.
  • Kampania Google Ads – kilkumiesięczna kampania w oparciu o słowa kluczowe, targetowana do rodziców przebywających w określonej odległości od sali zabaw.
  • Kampania Facebook – intensywne działania informacyjne odnośnie otwarcia lokalu, docierające do wybranej grupy rodziców.

Dzięki akcjom promocyjnym, poprzedzającym otwarcie sali, w monecie oficjalnego udostępnienia lokalu dla rodziców i dzieci, nasza klientka mogła pochwalić się pierwszymi wpisami w grafiku, a współpraca powoli dobiegała końca. Aby przyjemnie zamknąć ten rozdział, postanowiliśmy zaprosić właścicielkę Małej Afery do naszego biura i przeprowadzić krótkie „szkolenie” w zakresie tworzenia postów, wykorzystywania przygotowanych przez nas grafik oraz możliwości Facebooka.

Wspólnie uznaliśmy, że będąc na miejscu, nasza klientka najlepiej poprowadzi ten kanał komunikacji w oparciu o wcześniej przygotowany plan i szablony.

Przyjemna tematyka

W takim razie gdzie wyzwanie?

Podczas pracy nad Małą Aferą dużym wyzwaniem było, aby przy zachowaniu dziecięcej estetyki i lekkiego stylu komunikacji nie zapominać, że Mała Afera to w pierwszej kolejności biznes, który musi na siebie zarobić. Nasza klientka oczekiwała marki, która przebije się na konkurencyjnym rynku, oraz efektów działań promocyjnych, które pozwolą zapełnić grafik na przynajmniej kilka pierwszych tygodni.

 

Z tego co wiemy, cel udało się osiągnąć, a Mała Afera nie cierpi ani na brak rozpoznawalności, ani na brak gości zainteresowanych jej bogatą ofertą.

Na koniec pytanie do Ciebie…

A co możemy zrobić dla Ciebie?

Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć? Chcesz pozyskać klientów lub partnerów biznesowych? A może interesuje Cię budowa pożądanego wizerunku w oczach odbiorców?

Niezależnie od potrzeb odezwij się do nas, a postaramy się doradzić i zaplanować efektywne działania marketingowe!

Porozmawiajmy >>