Futurehost. Bijąc rekordy sprzedaży

Strategia Marketingowa

Wizerunek

Strona Internetowa

Kampanie Reklamowe

Social Media

Dane liczbowe, produkty, sprzedaż, klienci i konkurencja

Poznajemy się

Pierwszym krokiem było bliższe poznanie marki Futurehost, działającej na bardzo konkurencyjnym rynku usług hostingowych i rejestracji domen. Rozpoczęliśmy od produktów (hosting, serwery dedykowane, domeny, kreator stron www, SSL itd.), dalej przez analizę twardych danych sprzedażowych (przychody i koszty, zyski a struktura sprzedaży) po określenie grup docelowych klientów (obecne a pożądane profile). Istotne było dokładne prześledzenie całego procesu sprzedaży i audyt dotychczasowych narzędzi i kanałów komunikacji marketingowo-sprzedażowych marki (strona internetowa, reklama online, social media, promocje i kody rabatowe, program afiliacyjny itp.).

Kilka słów o planie działania

Strategia

Już na etapie analiz i poznawania struktury sprzedaży w Futurehost pojawiły się liczne wnioski, a na ich podstawie rekomendacje dla konkretnych działań nastawionych na osiągnięcie postawionych przed nami celów. Nie zabrakło również analizy konkurencji (top 20 spośród ponad 100 firm hostingowych) i jej działań jako punktu odniesienia dla kierunku, w jakim powinna zmierzać marka Futurehost.

W strategii marketingowej znajdują się…

Przyjęte cele:

  1. zwiększenie liczby zamówień (w ujęciu miesięcznym / rocznym),
  2. podniesienie średniej wartości koszyka zakupowego klientów,
  3. budowa pożądanego wizerunku marki hostingowej (w oparciu o jakość dostarczanych produktów i bardzo wysoki poziom obsługi klientów marki).

Atuty, wartości i jak nas widzą

Styl komunikacji, pożądany wizerunek

Konkretne zmiany, zawarte w strategii, dotyczyły m.in. warstwy wizerunkowej – eksponowania atutów i wartości marki oraz dostosowania stylu i sposobu komunikacji do oczekiwań klientów, jednocześnie wyraźnie odróżniając od konkurencji.

np. w miejsce dotychczasowego sloganu:

  • Futurehost. Profesjonalny hosting dla wymagających,

nowe hasło:

  • Futurehost. Nowoczesny i przyjazny hosting.

Od opisu produktów po kampanie reklamowe i konwersje

Dalsze działania

  • modyfikacja sposobu prezentacji poszczególnych produktów hostingowych (warstwa wizualna i tekstowa),
  • zmiana layoutu serwisu www.futurehost.pl,
  • dedykowane działania w social media (Facebook),

  • powiązanie tematycznych kampanii reklamowych (Google AdWords i Facebook) z etapami lejka sprzedażowego (remarketing, cross-selling),
  • nowe wytyczne dla działań SEO w Google i nowy program afiliacyjny (50% prowizji za polecenia),
  • kampania Klient na Medal oparta na pozyskiwaniu rekomendacji i opinii klientów,
  • pozyskanie nowych partnerów biznesowych i wspólna oferta Extra Bonusów (Kaspersky Internet Security, Despositphotos, Brand24, SARE itd.).

Bijąc rekordy sprzedaży, poprawiając wizerunek marki

Efekty działań

  1. nowy i atrakcyjny wizerunek Futurehost,
  2. wyższe oceny marki Futurehost w niezależnym rankingu firm hostingowych,
  3. podniesienia stopnia zadowolenia klientów z usług Futurehost (ankieta / ranking),
  4. wzrost średniej wartości zamówień w koszyku (około +19 %),
  5. ustanowiony 2 x miesięczny i 1 x roczny rekord sprzedaży
    (odpowiednio ok. +12,5%, + 22% i +14%).

Na koniec pytanie do Ciebie…

A co możemy zrobić dla Twojej marki?

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Pozyskać nowych klientów lub partnerów biznesowych?

A może interesuje Cię budowa pożądanego wizerunku w oczach odbiorców? Czy też jednak przemyślana i konkretna strategia działań?

Porozmawiajmy >>