Strategia Marketingowa
Wizerunek
Strona Internetowa
Kampanie Reklamowe
Social Media
Pierwszym krokiem było bliższe poznanie marki Futurehost, działającej na bardzo konkurencyjnym rynku usług hostingowych i rejestracji domen. Rozpoczęliśmy od produktów (hosting, serwery dedykowane, domeny, kreator stron www, SSL itd.), dalej przez analizę twardych danych sprzedażowych (przychody i koszty, zyski a struktura sprzedaży) po określenie grup docelowych klientów (obecne a pożądane profile). Istotne było dokładne prześledzenie całego procesu sprzedaży i audyt dotychczasowych narzędzi i kanałów komunikacji marketingowo-sprzedażowych marki (strona internetowa, reklama online, social media, promocje i kody rabatowe, program afiliacyjny itp.).
Już na etapie analiz i poznawania struktury sprzedaży w Futurehost pojawiły się liczne wnioski, a na ich podstawie rekomendacje dla konkretnych działań nastawionych na osiągnięcie postawionych przed nami celów. Nie zabrakło również analizy konkurencji (top 20 spośród ponad 100 firm hostingowych) i jej działań jako punktu odniesienia dla kierunku, w jakim powinna zmierzać marka Futurehost.
Konkretne zmiany, zawarte w strategii, dotyczyły m.in. warstwy wizerunkowej – eksponowania atutów i wartości marki oraz dostosowania stylu i sposobu komunikacji do oczekiwań klientów, jednocześnie wyraźnie odróżniając od konkurencji.
np. w miejsce dotychczasowego sloganu:
nowe hasło:
Chcesz zwiększyć sprzedaż? Pozyskać nowych klientów lub partnerów biznesowych?
A może interesuje Cię budowa pożądanego wizerunku w oczach odbiorców? Czy też jednak przemyślana i konkretna strategia działań?